7.8.06
Αναδημοσίευση
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

(Κάντε κλικ εδώ)

Eμείς που υπογράφουμε το ακόλουθο κείμενο ζητούμε από την Ελληνική Πολιτεία να αναγνωρίσει τη σημασία της διδασκαλίας της Βιολογίας στην εκπαίδευση, προχωρώντας στην αναμόρφωση των ωρολογίων προγραμμάτων και των προγραμμάτων σπουδών του Γυμνασίου, του Λυκείου (Ενιαίου και Τεχνικού), σύμφωνα με τα διεθνώς ισχύοντα και τις ανάγκες του έλληνα μαθητή και αυριανού πολίτη για ουσιαστική γνώση και κατανόηση των βιολογικών φαινομένων.

Ιδιαιτέρως ζητούμε στην αναμόρφωση αυτή να περιλαμβάνεται η διδασκαλία της Εξέλιξης, που είτε δεν προβλέπεται (Λύκειο), είτε προβλέπεται και για διάφορους λόγους δεν πραγματοποιείται (Γυμνάσιο), παρά τη σημασία της ως ενοποιητικό πλαίσιο της επιστήμης της Βιολογίας και την ανυπολόγιστη παιδαγωγική αξία της.

Χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας δεν στερούνται της γνώσης ενός εξειδικευμένου κεφαλαίου της Βιολογίας, αλλά της δυνατότητας να κατανοήσουν τα μεγάλα θέματα υγείας και περιβάλλοντος που καθημερινά καταγράφει η τρέχουσα παγκόσμια επικαιρότητα.
Χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας δεν μπορούν να κατανοήσουν,
• Γιατί ο ιός της γρίπης των πτηνών μπορεί να εξελιχθεί σε παγκόσμια απειλή,
• Γιατί η αλόγιστη χρήση αντιβιοτικών εξασθενίζει το οπλοστάσιό μας έναντι των παθογόνων μικροβίων,
• Γιατί είναι απομακρυσμένη χρονικά η δυνατότητα παραγωγής εμβολίου κατά του AIDS,
• Πώς δημιουργήθηκαν και γιατί δεν είναι ανεξάντλητα τα ορυκτά καύσιμα,
• Πώς διαμορφώθηκε και πώς επηρεάζεται από την ανθρώπινη δραστηριότητα η ατμόσφαιρα και συνεπώς το κλίμα του πλανήτη,
• Ποιους κινδύνους εγκυμονεί για το περιβάλλον η απελευθέρωση γενετικά τροποποιημένων οργανισμών,
και συνεπώς δεν είναι σε θέση να πάρουν αποφάσεις και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές, που είναι κρίσιμες για τη διατήρηση του αγαθού της ατομικής και δημόσιας υγείας και την προστασία του περιβάλλοντος.
Τέλος χωρίς τη διδασκαλία της Εξέλιξης οι μαθητές μας στερούνται από τη γνώση ενός σημαντικού μαθήματος που αφορά στη γνώση του κόσμου στον οποίο ζουν και ταυτόχρονα στη γνώση της βιολογικής υπόστασής τους και της ιστορίας της.

• Αυτό το μάθημα βιολογικής αυτογνωσίας μπορεί να κάνει το νέο μας ικανό να απολαμβάνει και να σέβεται περισσότερο το αγαθό της ζωής σε όποια μορφή και αν εκδηλώνεται.

• Αυτό το μάθημα μπορεί να κάνει το νέο μας περισσότερο υπεύθυνο ως πολίτη σε ένα κόσμο του οποίου οι ραγδαίες μεταβολές δεν είναι απειλή, αλλά προκλήσεις για ατομικές και συλλογικές αποφάσεις που θα τον καταστήσουν περισσότερο δίκαιο, περισσότερο βιώσιμο και ευτυχή.


Σημείωση: Ο Αθήναιος, ο 0 Comments, ο cyrusgeo, οι Ανώνυμοι Μελαγχολικοί και η Rodia έχουν ήδη δημοσιεύσει κάτι σχετικό. Η Rodia έχει φτιάξει banners, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προωθήσετε το ηλεκτρονικό ψήφισμα από το blog σας.
 
Από την Artanis στις 10:19 μ.μ. |


11 Comments:


Άντε, να κινούμαστε, σιγά-σιγά...

 

Blogger cyrus, 8/8/06 6:49 μ.μ.



τάπαμε δε τάπαμε,
πρώτο καζάνι πίστα,
αυριο έχει και πανσέληνο,
ανοίγουν και οι αρχαιολογικοι τόποι βραδυάτικα (συμπτωματικόν)?
ποιοι ήταν οι υποχθόνιοι θόρυβοι κάτω από την αρχαία αγορά?
Τι προετοιμάζεται να βγει αύριο βράδυ?

 

Blogger funEL, 8/8/06 10:11 μ.μ.



Συν τοις άλλοις, είναι σαν να διδάσκονται φυσική χωρίς τη θεωρία του Νεύτωνα.

Είναι όντως παράξενο να πρέπει να ψηφίσεις για τα αυτονόητα - μόνο φωτεινό σημείο, το ότι δεν είμαστε μόνοι σ' αυτό το σημείο: κι άλλα κράτη αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Θυμάμαι αυτό που είπε ο ΝΔ: γιατί να λέγεται Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτω κι όχι 'και Πολιτισμού';

 

Blogger Yannis H, 9/8/06 12:37 μ.μ.



Ναι, cyrus μου, ζ'γα-ζ-'γα κάτι μπορεί να γίνει...

 

Blogger Artanis, 9/8/06 3:26 μ.μ.



Αχ, αγαπητοί ιππότες μου, τρίζουν τα κοκκαλάκια τους, τρίζουν...
Σήμερα, όμως, θα δούμε ΝΑ μια φεγγαράρα, μετα συγχωρήσεως, να βγαίνει στον ουρανό!
Και το ζονκ θα το ξαναχώσουμε εκεί απ' όπου ήρθε. (άσχετο)

 

Blogger Artanis, 9/8/06 3:41 μ.μ.



Ναι, yannischschsch, τελικά πρέπει και να ψηφίζουμε για τα αυτονόητα και να τα λέμε κιόλας, να μην τα ξεχνάμε.
Όσο για τα δύο υπουργεία, πάτησες κάλο...
Το ξέρεις ότι οι μουσικοί υπάγονται ΚΑΙ στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (άλλο κουλό αυτό. Τί σχέση έχουν η παιδεία και η θρησκεία, ποτέ μου δεν κατάλαβα) ΚΑΙ στο Υπουργείο Πολιτισμού;;; Και ως ελεύθεροι επαγγελματίες από την άλλη...
Μιλάμε για τρελό μπάχαλο.

 

Blogger Artanis, 9/8/06 3:46 μ.μ.



Αυτό το κακόμοιρο το Υπουργείο Πολιτισμού εμπλέκεται και διαπλέκεται με πάρα πολλά άλλα υπουργεία, για τούτο φαίνεται να μη μπορεί να παρει τα πάνω του...
Ξέρετε ότι ΚΑΙ με το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει αλληλοσυγκρουόμενες αρμοδιότητες..?

..ίσως γι αυτό βάλανε το Βουλγαράκη..

..και μετά γίνονται συσκέψεις στο Μπαϊρακτάρη για την αντιμετώπιση της διαπλοκής..

Ξεμπλέξτε πρωτα τα εσωτερικά του κράτους ορέ και μετά δείτε και τους απέξω, ε

:-)

Α! Για σκέψου: Γύρω γύρω όλοι -ένα κάρο υπουργεία δλδ- και στη μέση ο Μανόλης -το ΥΠΠΕ δλδ- και απέξω από τον κύκλο του χορού οι Εργολαβάρες να παίζουνε τα όργανα!
Ωραία εικόνα!!!

σμουτς!:-)

Χμμ.. το θέμα όμως είναι άλλο.. Είνα πράγματι Αλλο???

 

Blogger Rodia, 9/8/06 4:56 μ.μ.



Ροδιά,το θέμα δεν είναι "άλλο". Όλα μαζί παίζουν, στον ίδιο χορό.

Αλλά, πρέπει να τα πιάνουμε ένα-ένα γιατί δεν γίνεται αλλιώς.

Μετά τους Ολυμπιακούς πήρε την ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ κατηφόρα το ΥΠΠΟ!!! Όχι ότι πριν δεν κατηφόριζε, αλλά εδώ και δύο χρόνια την παίρνει με τρελά γκάζια. Αδιανόητη κατάσταση!

Μη νομίζεις, και οι μουσικοί έχουν τους Εργολάβους τους...

 

Blogger Artanis, 9/8/06 5:10 μ.μ.



Νομίζω πως ήρθε ο καιρός να συμφιλιώσουμε τη θεολογική με την επιστημονική θεωρία και να μη μαλώνουμε σα μικρά παιδιά.

Σύμφωνα με την πρώτη, ο άνθρωπος προέρχεται από τον Αδάμ και την Εύη. Σύμφωνα με τη δεύτερη από τον αυστραλοπίθηκο και τον αυστραλοκάγκουρα.

Και ποιος μου λέει εμένα ότι ο Αδάμ δεν είναι ο αυστραλοπίθηκος και η Εύη η Αυστραλοκαγκουρίνα;

Οι έρευνες νομίζω πως πρέπει να αρχίσουν να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση από δω και πέρα. Εγώ βεβαίως γνωρίζω την αλήθεια πίσω από το μυστικό της ανθρώπινης ύπαρξης…

******
Μήπως είσαι η Ανέτ Αρτάνι από το fame story;

 

Blogger bidibis, 9/8/06 7:55 μ.μ.



BadlyDrawnBoy, μην τρομάξεις όταν σε απαγάγουμε και σε βασανίσουμε για να μας πεις το μυστικό της ανθρώπινης ύπαρξης...

Κατά τ' άλλα, όχι, δεν είμαι η Ανέτ Αρτάνι, παρά μόνο μία ταπεινή απόγονος της Αυστραλοκαγκουρίνας, με το νικ Artanis.

 

Blogger Artanis, 10/8/06 1:41 μ.μ.



Artanis: “Το ξέρεις ότι οι μουσικοί υπάγονται ΚΑΙ στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (άλλο κουλό αυτό. Τί σχέση έχουν η παιδεία και η θρησκεία, ποτέ μου δεν κατάλαβα) ΚΑΙ στο Υπουργείο Πολιτισμού;;; Και ως ελεύθεροι επαγγελματίες από την άλλη...
Μιλάμε για τρελό μπάχαλο.”

Θα έλεγα ότι το κράτος θέλει να σας κάνει όλους μουσικούς της βυζαντινής. Αλλά σοβαρά, θυμάμαι κάτι ομηρικούς καυγάδες εδώ με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.

Πρόεδρος (όχι διευθυντής – πρόεδρος: λες και μιλάμε για τα ΅Ελληνικά Πετρέλαια!) μπήκε το μεγαλύτερο λαμόγιο της πόλης. Πέτρος Παπασαραντόπουλος, του εκδοτικού Οίκου ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ. Κουμπάρος του Ευάγγελου Βενιζέλου, κήρυξε πτώχευση πριν μερικούς μήνες. (Μέχρι τότε συντηρούνταν εκδίδοντας βιβλία για το πανεπιστήμιο - βλ. σίγουροι αναγνώστες). Πήγε να το παίξει μεγάλος, πέτυχα τιμολόγιά του όπου έγραφε ‘ΕΚΔΟΣΕΙΣ – ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ – ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ’ και το ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ ήταν σβησμένο με στυλό. Παλιός Ρηγάς, υποτίθεται – και όταν οι εργαζόμενοί του έκαναν σύλλογο, τους απέλυσε όλους σε μια νύχτα.

Άλλο να λέω κι άλλο να βλέπεις!

Και φυσικά, τα μεγάλα ΕΓΩ απέναντι στα λαμόγια και στον δημοσιοθεσίτικο συνδικαλισμό. Καβάκος: ήρθε, είδε, τα έκανε μπάχαλο (δεν ξέρω ποιος φταίει περισσότερο, αυτός ή η ορχήστρα) και την κοπάνησε.

Εν τω μεταξύ, και οι μουσικοί άνθρωποι είναι – κάπου άκουσα ότι πρέπει να πληρώνουν, χωρίς επίδομα, τη συντήρηση των οργάνων τους.

Ε, έχουμε μουσικούς κι ορχήστρες στην Ελλάδα; Μόνο την Ορχήστρα Χρωμάτων ξέρω σαν σοβαρή, κι αυτό πιο πολύ επί Μάνου.

Ότι δώσεις, τόσα θα πάρεις.

Άσχετο σχόλιο εν post περί Δαρβίνου – αλλά ίσως στη μουσική να μην έχουμε κατέβει από τα (συνδικαλιστικά και μικροκομματικά μας) δένδρα!

 

Blogger Yannis H, 10/8/06 10:00 μ.μ.