9.12.06
Οι διαφημίσεις βλάπτουν σοβαρά τα Σαββατόβραδα.
Χτες πέτυχα μία διαφήμιση για τις Γέφυρες Πολιτισμού της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και προς στιγμήν μπερδεύτηκα, γιατί και το Μέγαρο Μουσικής έχει έναν καθιερωμένο κύκλο εκδηλώσεων με το όνομα "Γέφυρες" και για λίγο έχασα το μπούσουλα...

Η διαφήμιση έλεγε για το τριήμερο "Καλλιτεχνικών εκδηλώσεων για τους νέους και την εξάρτηση που θα γίνουν 8-10/12, στο Ποδηλατοδρόμιο", τέλοσπάντων, κάπως έτσι..
Μπαίνω, λοιπόν, στο παραπάνω site για να δω τι είδους Καλλιτεχνικές Εκδηλώσεις θα γίνουν στο Ολυμπιακό Στάδιο και τι σχέση έχουν οι νέοι με την Εκκλησία και την Τέχνη και την δημιουργία (την καλλιτεχνική, όχι την άλλη) και -το κυριότερο- με την ΕΞΑΡΤΗΣΗ.

Γιατί, εντάξει, το να διοργανώσει κάποιος, κι ας είναι και η Εκκλησία, ένα συνέδριο-φεστιβάλ χορωδιών/χορευτικών-καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς μέσα σε τρεις μέρες και στοχεύοντας στους νέους, δενκακό. Αλλά που κολλάει το "Εξάρτηση και δημιουργία";

(Αν πάτε στο site και πατήσετε στα δεξιά: Γέφυρες Πολιτισμού-> Σύνθημα εκδηλώσεων->"Ναι στην δημιουργία", θα διαβάσετε την κεντρική ιδέα.)
Απ' ότι κατάλαβα έχει σχέση με τους ανθρώπους που είτε είναι εξαρτημένοι από τα ναρκωτικά είτε βρίσκονται σε διαδικασία απεξάρτησης.
(Ελπίζω να κατάλαβα σωστά...)

Και έρχομαι στα δύο πράγματα που με ανατρίχιασαν:
1) Στο εν λόγω κείμενο, αλλά φαντάζομαι και στην στρατηγική προσέγγισης που θα ακολουθήσει, τα ναρκωτικά μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι με το αλκοόλ και το τσιγάρο.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ!!!
Και τα τρία βλαβερά, δεν το συζητάμε, αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ!!!
Άσε, που αν θέλουμε να βοηθήσουμε κυριολεκτικά τους υπό απεξάρτηση ανθρώπους ή να στοχεύσουμε στην πρόληψη να μην πέσουν κι άλλοι στα ναρκωτικά, θα πρέπει πρώτα να ΜΠΟΡΟΥΜΕ να πούμε ή να γράψουμε: "Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις για ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ σε ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ" και όχι γενικώς και αορίστως "μία-κάποια-ποια-μα-ποια-πάπια εξάρτηση".

2) Ο ορισμός της εξάρτησης, ως "...η ανάγκη χρήσης εξωτερικών παραγόντων, με σκοπό την ένταξη, καταξίωση ή και απόλαυση...".
Όχι.
Η εξάρτηση είναι αυτό που προκαλούν το αλκοόλ, το τσιγάρο και οι ναρκωτικές ουσίες, λόγω των συστατικών τους και ακόμα και όταν η χρήση τους ξεκινά για την "μαγκιά" ή για να μπούμε σε μία παρέα, τότε έχουμε να κάνουμε με την αφορμή και όχι με την αιτία.
Γιατί, αν νιώθουμε ότι θέλουμε να ανήκουμε κάπου, αυτό σημαίνει ότι δεν ανήκουμε εκεί όπου θα έπρεπε (οικογένεια, κ.λ.π., κ.λ.π.).
Να μην μιλήσουμε για την παντελή έλλειψη ενημέρωσης στα σχολεία περί ναρκωτικών και πολλών άλλων θεμάτων.

Να μην γράψω για το γεγονός ότι οι συνεδρίες μουσικοθεραπείας (μέσα στο πρόγραμμα των Καλλιτεχνικών Εκδηλώσεων) πρέπει να γίνονται με ανθρώπους που θεραπεύονται από κάτι και όχι έτσι στου κουτουρού, γιατί αλλιώς και νόημα δεν έχουν και παρεξηγείται η χρησιμότητά τους.
Να μην γράψω για το ότι η Τέχνη είναι θέμα Παιδείας και Κράτους και όχι της Εκκλησίας.
Να μην γράψω ότι οι εκδηλώσεις είναι υπό την αιγίδα μερικών Υπουργείων και κάποιων χορηγών (έχω αρχίσει να πιστεύω ότι η Εκκλησιαστική Περιουσία είναι μύθος). Να μην γράψω ότι τα Ολυμπιακά Ακίνητα είναι κλειστά τις υπόλοιπες μέρες και ανεκμετάλλευτα.
Να μην γράψω ότι ένα πουλάκι μόλις μου σφύριξε ότι η συναυλία είχε ένα δυνατό άρωμα από τις περίφημες γιορτές της Χούντας.
Να μην γράψω ότι... άσε, δεν έχει τελειωμό και είναι και Σαββατόβραδο.
Τα λέμε στα σχόλια...
 
Από την Artanis στις 10:32 μ.μ. |


26 Comments:


Μπορεί να φανεί υπερβολική η σύνδεση, αλλά όλη αυτή η ιδέα “να ρίξουμε τους νέους στην καλλιτεχνία για να μην πέσουν στα ναρκωτικά” εμένα μου θυμίζει την πάγια θέση της ΚΝΕ για το θέμα: “να ρίξουμε τους νέους στους κοινωνικούς αγώνες για να μην πέσουν στα ναρκωτικά”. Από ουσιαστικές προτάσεις, μηδέν.

Γιορτές Χούντας, ε; Στάσου, να μαντέψω: σίγουρα θα είχε δημοτικά, παραδοσιακούς χορούς με παραδοσιακές φορεσιές, παιδάκια να τραγουδάνε, ομιλία του Αρχιεπίσκοπου, και κάποιο μεγαλεπίβολο, μεγαλόπνοο και μεγαλόστομο συμφωνικό έπος με θέμα πώς θα πάρουμε πίσω την Πόλη και την Αγια-Σοφιά.

Τι κερδίζω;

 

Blogger cyrus, 10/12/06 12:13 π.μ.



Α, και εμβατήρια, βέβαια...

 

Blogger cyrus, 10/12/06 12:14 π.μ.



Γριπούλα, γριπούλα, και τέζα στον καναπέ, ε; Αλλιώς δεν εξηγείται τι πας και βλέπεις τα σαββατόβραδα... ;-)
..και.. ΝΟΜΙΖΕΙΣ ότι δεν τα έγραψες! Τα έγραψες και τα παραέγραψες μάλιστα!:-))
(και τα έγραψες πολύ καλά)

Οι παπάδες τελικά φυτρώνουν σε πολλά μέρη και ιδίως εκεί που δεν τους σπέρνουν: στην ιατρική επιστήμη κάνουν "θαύματα", στην εκπαίδευση αντιποίηση επαγγέλματος, τώρα μπήκανε και στις Τέχνες να τις... εξαγιάσουν με το γνωστό τρόπο -γκρεμίζοντας ή/και αντικαθιστώντας. Για την εξομολόγηση ως πανάκεια, δεν είχε τπτ το μενού;

 

Blogger Rodia, 10/12/06 1:43 π.μ.



Ε καλά, όταν βλέπω ράσο και μούσι, στροφή και δρόμο!
Χωρίς δεύτερη σκέψη.
Όσο για το περίφημο κοινωνικό έργο, ε μεγαλώσαμε κάπως.
Τα παραμύθια τα καταλαβαίνουμε, η όχι;
Που θελαν και εξομολόγους στα σχολεία.
Μακριααα...

 

Blogger George Sou, 10/12/06 1:45 π.μ.



Εμείς ... προσωπικά βεβαίως, θα΄επιθυμούσαμε να παρακολουθήσουμε μια τετοια εκδήλωση στο ποδηλατοδρόμιο διαβάζοντας Ο ΚΑΙΡΟC ΓΑΡΓΑΡ ΠΑΧΥΡΕYCTOC, δίπλα ακριβώς στον Αρχιεπίσκοπο, να ακούγαμε τα τεριρέμ φάλτσα της χορωδίας.

+τακαλυτεραταχανουμε+

 

Blogger funEL, 10/12/06 3:33 μ.μ.



"Να μην γράψω για το ότι η Τέχνη είναι θέμα Παιδείας και Κράτους και όχι της Εκκλησίας".

Καλή μου μήπως επισκέπτεσαι τον Περισσό τελευταία; :-)

 

Anonymous Ανώνυμος, 10/12/06 9:10 μ.μ.



cyrus, κερδίζεις το πουλάκι! Και συγγνώμη, δηλαδής, αλλά τι σχέση έχουν τα εμβατήρια και η Αγιά Σοφιά με τους νέους και τα υπόλοιπα; Ό,τι ο αναρχισμός με την θρησκεία, φαντάζομαι. Καμία, δηλαδή, ε;

συνγερόντισά μ', που να στα λέω... ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΔΡΟΥΖΑ ΕΙΔΑ!!!
Την εξομολόγηση δεν την είδα στο μενού, αλλά περιμένω να δω στο site τα πρακτικά του συνεδρίου...Λες να βάλουν ως μέσο απεξάρτησης την εξομολόγηση;

g help me, λες να ζήσουμε αρκετά για να δουν τα μάτια μας το διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους; Να έχουμε κι εμείς καμιά ιστορία για να λέμε στα 'γγονάκια μας, βρε αδερφέ.

ιππότες, και τις κοσμοσφαίρες να πετούν γύρω από τα φωτορυθμικά και με τα αντιβαρυτικά μολύβια να κυνηγάτε τον Αρχιεπίσκοπο για αυτόγραφα στο Ο ΚΑΙΡΟC ΓΑΡΓΑΡ ΠΑΧΥΡΕYCTOC, βεβαίως βεβαίως.
+μηνπαρωτοαζαξκαιανεβωστοκαστρο+

κωστή μου, λες να φταίει ότι περνάω με τον ηλεκτρικό μπροστά από τον Περισσό; Τι έγινε; Επεκτάθηκαν οι ψεκασμοί και δεν το πήραμε χαμπάρι;
Θα το κοιτάξω, γιατρέ μου...

 

Blogger Artanis, 10/12/06 10:54 μ.μ.



Κατάργησα το pop up window για τα σχόλια και το επανέφερα σ' αυτήν την εμφάνιση, γιατί είναι πιο βολικο.
ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΗΜΣΙΕΥΕΙΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ Ο BLOGGER ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΧΑΝΕΙΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΠΙΣΩ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ POP UP WINDOW ΔΕΝ ΕΧΕΙ "BACK" ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΤΩΡΑ, ΜΙΣΤΕΡ BLOGGER!!!!!!!
@#^!##$%!!!!

 

Blogger Artanis, 10/12/06 11:05 μ.μ.



εκτος απο τις ουσιες που χαρακτηριζονται "ναρκωτικα" γιατι επιδρουν στο ΚΝΣ και αλλοιωνουν την συνειδηση ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ οι ιδεες που αλλοιωνουν τον τροπο που αντιλαμβανομαστε το κόσμο
πχ η θρησκεια ειναι ακριβως αυτο μια ιδεα ναρκωτικο
==
νομιζω λοιπον οτι ολος αυτός ο
-εσμος μαζευτηκε εκει για να προσπαθησει μεσω της μουσικης να απεξαρτηθει απο το ναρκωτικο της θρησκειας .
==
Η Πιστη (σε ενα θεο - στο Κόμμα - στην ομαδα) ειναι αρνηση της διαλεχτικης και ως τετοια ειναι το πιο σκληρο ναρκωτικο

 

Anonymous Ανώνυμος, 10/12/06 11:33 μ.μ.



θα προτεινα να βοηθησουμε το Εκλησιασμα (καθε πιστης -δοξασιας -και θεοτητας ) να απεξαρτηθει

 

Anonymous Ανώνυμος, 10/12/06 11:35 μ.μ.



Δεν νομίζω πως είναι θέμα εξάρτησης από την θρησκεία, είναι θέμα καλλιεργημένης ψύχωσης. Κάποιοι συνέρχονται κάποιοι όχι.

"Κοίτα εγγόνι μου, την τοιχογραφία της κόλασης και σκέψου τι σε περιμένει."

 

Anonymous Ανώνυμος, 11/12/06 1:21 π.μ.



Κατ’ αρχήν, διαφωνώ κάθετα με το ότι οι ουσίες που επιδρούν στον εγκέφαλο, ή προκαλούν εθισμό, είναι βλαβερές. Αυτή η αρχή μπορεί να είναι εγκεφαλικά σωστή, αλλά είναι ανθρώπινα λάθος. Δείξε μου έναν πολιτισμό στην ιστορία που να μην είχε ουσίες που επιδρούν στον εγκέφαλο: από τον μανδραγόρα της αρχαίας Ελλάδας μέχρι το όπιο της Ανατολής, από το κογιότ της Β. Αμερικής μέχρι την κάνναβη της Αφρικής, από την κόκα της Ν. Αμερικής μέχρι το πανταχού παρών αλκοόλ.

Η εκστρατεία κατά των ουσιών που επιδρούν στον εγκέφαλο, δεν ζητά απλώς να ‘καθαρίσει’ την κοινωνία, δεν ζητά να βοηθήσει την κοινωνία, ζητά μια εντελώς νέου είδους κοινωνία. Μια κοινωνία που δεν υπήρξε μέχρι τώρα, αποστειρωμένη από ό,τι απελευθερώνει, ταξιδεύει, εκτονώνει. Στη θέση τους βάζει μια θολή, απόλυτη ηθική.

Ο άνθρωπος όμως χρειάζεται και την κραιπάλη, χρειάζεται και την κατάχρηση, χρειάζεται να ξεφύγει κάποιες φορές. Και ναι, να κάνει και «βλαβερά» πράγματα με βάση την τετράγωνη λογική.

Ξεκινώντας από αυτό το σημείο, βλέπω το θέμα των ναρκωτικών διαφορετικά. Οι ενστάσεις μου αρχίζουν τη στιγμή που κάποιος γίνεται δυσλειτουργικός (για τον εαυτό του), όταν χάνει τον εαυτό του και φυσικά η άλλη πλευρά: όταν δημιουργούνται σκευάσματα με μόνο σκοπό τον εθισμό και (άρα) το κέρδος - όπως το κρακ.

Τι θα πούμε, όχι στο μεθύσι; Μην τρελαθούμε! Άλλο ο ηρωινομανής, κι άλλο ο περιστασιακός πότης ή καπνιστής μαύρου. Ο πρώτος δεν βρίσκεται πια ανάμεσά μας, οι άλλοι βρίσκονται ακριβώς, ανάμεσά μας, γιατί μπορούν και κάνουν ΚΑΙ αυτό.

Ακούγομαι λίγο ακραίος, αλλά πόσο λίγοι είναι αυτοί που δεν θα ζαλιστούν, να πάρει, ποτέ; Μιλάμε για το μεγαλύτερο μέρος, τη συντριπτική πλειονότητα της κοινωνίας μας!

Και αν μιλάμε για εθισμό, υπάρχουν και άλλα είδη εθισμού κύριε Χριστόδουλε, πολύ σημαντικότερα – και επικίνδυνα: ο εθισμός της εξουσίας, ο εθισμός της δημοσιότητας, ο εθισμός του απόλυτου.

Για να μη πω ότι η εκκλησία χρειάζεται τέτοια γεγονότα, εντελώς πραγματιστικά. Γιατί τους έμπορους ναρκωτικών, που αγγίζουν την καρδιά του προβλήματος, κάποιοι ιερωμένοι στιλ Γιοασάκη, έτρεχαν να τους αθωώσουν. Δεν μπορεί να μείνει έτσι η εκκλησία στο μυαλό κάποιων. Και τρέχουν οι παπάδες ...να «βοηθήσουν». Απόλυτα και σε κάτι για το οποίο δεν έχουν ιδέα.

Ας είναι καλά οι χορηγοί...

 

Blogger Yannis H, 11/12/06 12:50 μ.μ.



Βαρύ πακέτο η φαρρυγγίτις ε;

 

Blogger An-Lu, 11/12/06 1:23 μ.μ.



Μα καλα...13 σχολια γραφτηκαν μεχρι τωρα και _κανεις_ δεν ειπε οτι η θρησκεια ειναι το οπιο του λαου; ;-)

Συμφωνω στα περισσοτερα που εγραψε ο Γιαννης στο τελευταιο του σχολιο (μικρη διορθωση μόνο: το της Β. Αμερικης δεν λεγεται coyote, αλλα peyote). Η αναγκη για παραισθησιογονες ουσιες υπηρχε παντα.

Το προβλημα των τελευταιων χρονων ειναι, οτι η χρηση ναρκωτικων, αλκοολ αλλα ΚΑΙ τσιγαρου οδηγει σε αντικοινωνικη συμπεριφορα. Το κυριωτερο: οδηγει σε τεραστια ΕΞΟΔΑ, που τα επωμιζεται το συνολο.
Οι οργανισμοι (ειτε εκκλησιαστικοι ειτε κρατικοι) που επιδιωκουν την απεξαρτηση δεν το κανουν απο ανθρωπιστικα αλλα απο καθαρα οικονομικα κινητρα.

Προσωπικα αδιαφορω και αναγνωριζω στον καθενα το αναφαιρετο δικαιωμα να σαπισει τους πνευμονες του με τσιγαρο. Αλλα αρνουμαι να πληρωσει η κοινωνικη ασφαλιση (δηλ. ολοι μας) τα υπερογκα εξοδα περιθαλψης του καρκινου του πνευμονα.

Τελικα - απο αποκλειστικα οικονομικη σκοπια - η αγαπητη Artanis, δεν εχει δικιο. Τα σκληρα ναρκωτικα, το τσιγαρο και το αλκοολ ειναι το ιδιο πραγμα.

Υ.Γ. για τον ρολο της Εκκλησιας ας μην μιλησω καλυτερα, καθοτι "εκτός".

 

Anonymous Ανώνυμος, 12/12/06 2:54 μ.μ.



Μα καλα...13 σχολια γραφτηκαν μεχρι τωρα και _κανεις_ δεν ειπε οτι η θρησκεια ειναι το οπιο του λαου; ;-)

Συμφωνω στα περισσοτερα που εγραψε ο Γιαννης στο τελευταιο του σχολιο (μικρη διορθωση μόνο: το της Β. Αμερικης δεν λεγεται coyote, αλλα peyote). Η αναγκη για παραισθησιογονες ουσιες υπηρχε παντα.

Το προβλημα των τελευταιων χρονων ειναι, οτι η χρηση ναρκωτικων, αλκοολ αλλα ΚΑΙ τσιγαρου οδηγει σε αντικοινωνικη συμπεριφορα. Το κυριωτερο: οδηγει σε τεραστια ΕΞΟΔΑ, που τα επωμιζεται το συνολο.
Οι οργανισμοι (ειτε εκκλησιαστικοι ειτε κρατικοι) που επιδιωκουν την απεξαρτηση δεν το κανουν απο ανθρωπιστικα αλλα απο καθαρα οικονομικα κινητρα.

Προσωπικα αδιαφορω και αναγνωριζω στον καθενα το αναφαιρετο δικαιωμα να σαπισει τους πνευμονες του με τσιγαρο. Αλλα αρνουμαι να πληρωσει η κοινωνικη ασφαλιση (δηλ. ολοι μας) τα υπερογκα εξοδα περιθαλψης του καρκινου του πνευμονα.

Τελικα - απο αποκλειστικα οικονομικη σκοπια - η αγαπητη Artanis, δεν εχει δικιο. Τα σκληρα ναρκωτικα, το τσιγαρο και το αλκοολ ειναι το ιδιο πραγμα.

Υ.Γ. για τον ρολο της Εκκλησιας ας μην μιλησω καλυτερα, καθοτι "εκτός".

 

Anonymous Ανώνυμος, 12/12/06 2:56 μ.μ.



Συγνωμη, το πρηγουμενο το εστειλα δις και ο #$%!@@!$% blogger δεν μου δινει την δυνατοτητα να το σβησω.

Artanis, τι ελεγες στο προηγουμενο ποστ για τον κο. Μερφυ ;-)
Σε παρακαλω, αφαιρεσε το εσυ.

 

Anonymous Ανώνυμος, 12/12/06 2:59 μ.μ.



Dralion, πράγματι, peyote. Τι έπαιρνα όταν διάβαζα Καστανέντα; :)))

Ένσταση για τα έξοδα που επωμίζεται το σύνολο από τους καπνιστές. Οι φόροι στα τσιγάρα είναι τόσο υψηλοί, ώστε εμείς που καπνίζουμε επωμιζόμαστε σίγουρα τα δικά μας (χτύπα ξύλο) νοσήλια και μάλλον αρκετών νοσούντων από παχυσαρκία, καθιστική ζωή, καυσαέριο, φυτοφάρμακα, κτλ.

 

Blogger Yannis H, 12/12/06 6:13 μ.μ.



Γιαννη, τα δικα μου νουμερα ειναι διαφορετικα. Λενε οτι οι φοροι των καπνιστων + αλκοολικων (στα υπολοιπα ναρκωτικα δεν υπαρχουν φοροι) δεν αρκουν για τις θεραπειες.

Αλλα δεν θα τα χαλασουμε εκει. Στο προηγουμενο σχολιο εδειξα μονο την οικονομικη επιφανεια των πραγματων.
Ηθελα να επισημανω τα κινητρα της εκκλησιας.

Αν με ρωτησεις τι πραγματικα-πραγματικα κατα βαθος πιστευω, θα σου απαντησω οτι σε καμμια περιπτωση η κοινωνια μας δεν επιτρεπεται να αφηνει ενα μελος της αβοηθητο (φταιει - δεν φταιει για την κατασταση που βρισκεται).

 

Anonymous Ανώνυμος, 12/12/06 11:32 μ.μ.



dimitris, πως ακριβώς προτείνεις να απεξαρτηθεί ο κόσμος από τις θρησκείες;;; :-)

ισκιοπερπατητή, έχεις κι εσύ κρατημένο καζάνι στην κόλαση ή μου φαίνεται; Πρώτο τραπέζι πίστα;

γοργόνα μου, πολύύύ βαρύ πακέτο!
Επιτέλους, πέρασε...

 

Blogger Artanis, 13/12/06 12:07 π.μ.



Yannishshsh και Dralion, το θέμα δεν είναι ακριβώς τα ναρκωτικά.

Αν ψάξετε το site που αναφέρω στο ποστ, θα δείτε ότι στο συνέδριο που έγινε συμμετείχαν αξιολογότατοι επιστήμονες με σημαντικά θέματα και εργαστήρια.

Το πρόβλημα βρίσκεται στην γραμμή που περνάει μέσα από ένα συμπόσιο-συνέδριο-εκδηλώσεις, η οποία λέει: "Νέοι μας, ελάτε στην εκκλησία να δημιουργήσετε (μουσική, τραγούδι, χορό, θέατρο) για να μην πέσετε στους πειρασμούς, οι οποίοι δημιουργούν εξάρτηση.
Έτσι, θα δημιουργήσουμε την λεγόμενη πρόληψη.
Κι οι νέοι που είναι στην απεξάρτηση, θα τους βοηθήσουμε κι εκείνους με το να τους δώσουμε ευκαιρίες να δημιουργήσουν (η τελευταία πρόταση υποννοείται, με την συμμετοχή φορέων απεξάρτησης)." Θα μου πείτε: "Απόλυτα φυσιολογική άποψη για την Εκκλησία". Σωστό...

Αλλά:
1) Ουσιαστικά, αντικαθίσταται το ένα "όπιο" με το άλλο. Η σωματική εξάρτηση με την πνευματική. Και φυσικά δεν δίνουν καμία πρακτική πρόταση για το πως να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τσιγάρο, αλκοόλ, ναρκωτικά. Ή πως να τα βοηθήσουμε να ξεφύγουν.
2) Καμία εκκλησία δεν μπορεί να αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διαμόρφωση των παιδιών και των νέων, όταν δεν το κάνει το κράτος.
3) Και σίγουρα δεν μπορεί να το κάνει με λεφτά του Κράτους.
4) Δεν γίνεται να "μιλά" η οποιαδήποτε Εκκλησία για πρόληψη (να μην πέσουν οι νέοι μας στα ναρκωτικά), όταν δεν έχει κάνει τίποτα το Κράτος γι αυτό.
Από που κι ως που;
Αναφέρομαι στα ναρκωτικά, γιατί στις εκδηλώσεις αυτές συμμετείχαν και φορείς απεξάρτησης, όπως και έγιναν συνεδρίες μουσικοθεραπείας και θεατρικών δρώμενων με το συγκεκριμένο αντικείμενο και στόχους.

Εν ολίγοις, όλα είναι μπερδεμένα μέσα στο πέπλο "εμείς είμαστε εδώ για σας και σας φροντίζουμε, αρκεί να έρθετε στην Εκκλησία, και να έχουμε και επιστήμονες, αλλά μην τυχόν και πούμε ότι το κάνουμε για τους ανθρώπους σε απεξάρτηση, γιατί αυτό είναι τζιζ" Και το τελευταίο με πονάει πάρα πολύ.

Το θέμα των εθισμών, το οικονομικό σκέλος τους και το θέμα των ναρκωτικών είναι πολύ μεγάλη ιστορία και αν θέλετε το συζητάμε κι εδώ ή να κάνουμε ένα άλλο ποστ, ποιο συγκεκριμένο. Ό,τι θέλετε.
Απλώς, ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα και να εξηγήσω λίγο, γιατί με ενόχλησε αυτή η ιστορία.

 

Blogger Artanis, 13/12/06 12:38 π.μ.



Dralion, δεν μπορώ να αφήσω σχόλιο στο μπλογκ σου, τι γίνεται; Έχει κάτι ο beta-blogger ή το σύμπαν συνωμότησε για άλλη μια φορά;

 

Blogger Artanis, 13/12/06 1:54 π.μ.



Καλημερα. Αγαπητη Artanis για τα σχολια στο μπλογκ μου μαλλον φταιει ο κος Μερφυ και ο κος blogger-beta. Δεν εχω ιδεα που μπορει να οφειλονται οι δυσκολιες.

Καταλαβαινω την ενσταση σου οσο αφορα τον ρολο της εκκλησιας. Θελω να δωσω μια πληροφορια απο τις συνθηκες στην Γερμανια: εδω και δεκαετιες σε πολλους τομεις της κοινωνικης προνοιας (γηροκομεια, νηπιαγωγεια, ιδρυματα απορων κλπ.) το επισημο κρατος και η (καθολικη) εκκλησια κανουν την λεγομενη "μοιρασια". Το κρατος πληρωνει 2/3 των εξοδων, η εκκλησια το 1/3 και η εκκλησια διαχειριζεται αυτα τα ιδρυματα οπως θελει.

Απο την σκοπια του κρατους, υπαρχει οφελος. Λειτουργει η κοινωνικη προνοια (τμημα της) με "εκπτωση" 1/3 των εξοδων. Η εκκλησια φυσικα οφελειται πολυ. Εχει τεραστια επιρροη (υπευθυνη για την διαχειριση), παρουσιαζει κοινωνικο εργο με ξενα λεφτα (κατα 2/3).

Οπως καταλαβαινεις, δεν μου αρεσει καθολου να εχει η εκκλησια επιρροη στην κοινωνια. Αλλα κανω μια ιεραρχηση αναγκων. Προτιμω λοιπον να εχω αριστη κοινωνικη προνοια και μια εκκλησια με επιρροη, παρα μια ανυπαρκτη κοινωνικη προνοια και εκκλησια με επιρροη !
Ας μην γελιομαστε. Η εκκλησια εχει πολλους τροπους για να αποκτησει προσβασεις στην κοινωνια. Η σημερινη κατασταση στην Ελλαδα με τοσους φανατικους θρησκοληπτους, αυτο δειχνει. Ε, αφου την εχει που την εχει την επιρροη, ας συμμετασχει και στο κοινωνικο εργο.

 

Anonymous Ανώνυμος, 13/12/06 10:33 π.μ.



dralion, όταν συζητάμε για κοινωνική πρόνοια όλοι όσοι μπορούν να συμβάλλουν σ' αυτό είναι ευπρόσδεκτοι να το κάνουν, αλλά με κάποιες προϋποθέσεις.

Το κράτος, είμαστε όλοι εμείς που πληρώνουμε φόρους και έχουμε εκλέξει κάποιους τύπους για να διαχειρίζονται και τα χρήματά μας, σαν σύνολο, και να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των ανθρώπων. Και, και, και , και.
Στην Ελλάδα η κοινωνική πρόνοια είναι πολύ πίσω. Έχουμε λοιπόν, πολύ δρόμο ακόμη να διανύσουμε για να βάλουμε κι άλλους μέσα σ΄ αυτό παιχνίδι. Οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας αρωγής του κράτους στην κοινωνική πρόνοια, λόγω της φυσιογνωμίας τους, οπότε δεν αναφέρομαι σ' αυτές.

Την εκκλησία στην Ελλάδα την πληρώνουμε επίσης με τους φόρους μας, καθώς είναι μέρος του Κράτους.
Μ΄αυτήν την λογική έχει ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να συμβάλλει στην κοινωνική πρόνοια. Ακόμα κι αν προσωπικά είμαι καθέτως, πλαγίως και οριζοντίως αντίθετη μ' αυτό.
Όταν όμως συμβάλλει, το κάνει με ΛΑΘΟΣ τρόπο. Δεν θα πω όχι σε καμία βοήθεια, όταν πρόκειται για ανθρώπους που την έχουν απόλυτη ανάγκη, επειδή εγώ είμαι άθεη ή τραβάω ζόρι με τις εκκλησίες. Αλλά, όποιος καταπιάνεται με τέτοια θέματα, οφείλει να κάνει αυτό που επιβάλλει η κάθε περίσταση και όχι αυτό που πιστεύει ο ίδιος.

Αυτό που θέλω, και ας μου επιτραπεί η έκφραση, αυτό που απαιτώ από το Κράτος, που διαχειρίζεται τα λεφτά μας, είναι να μην βάζει τον χαλίφη στην θέση του χαλίφη και να αφήνει την ουρά του απ' έξω από την κοινωνική πρόνοια.

Γενικά, δηλαδή, συμφωνούμε, απλά ζούμε σε δύο παράλληλες πραγματικότητες, dralion. Εδώ Ellada, εκεί Γερμανία...

 

Blogger Artanis, 13/12/06 3:44 μ.μ.



Ωχ Artanis μου, το ξεχασα και παρασυρθηκα. Εσεις πληρωνετε την ορθοδοξη εκκλησια με τους φορους σας θελετε - δεν θελετε.
Σ' εμας καθε εκκλησια (εχουμε 3: καθολικη, προτεσταντικη και μουσουλμανικη) συντηρειται απο τα λεφτα των πιστων της και μονον.

Αρα εχεις 100% δικιο. Εχουν *υποχρεωση* να συμμετασχουν στην κοινωνικη προνοια.
Το καλυτερο βεβαια θα ηταν να μην τους πληρωνουμε, αλλα αυτο ειναι μια αλλη, μεγαλη κουβεντα.

 

Anonymous Ανώνυμος, 13/12/06 3:55 μ.μ.



dralion, ααααακριβώς! :-)

Πάω στο μπλογκ σου να δω αν μπορώ να αφήσω σχόλιο.

 

Blogger Artanis, 14/12/06 11:08 π.μ.



dralion, στάθηκε αδύνατο...
Ούτε ως ανώνυμη δεν με δέχτηκε το blog σου....
:-(

 

Blogger Artanis, 14/12/06 11:32 π.μ.